مدیریت نورپردازی و احجام سه بعدی و پردازش نهایی تصاویر در 3ds max با V-Ray
فصل اول : مقدمه ای بر نرم افزار جانبی V-Ray
- معرفی V-Ray و بررسی خصوصیات آن
- نحوه نصب و راه اندازی V-Ray
- آشنایی با قابلیت های V-Ray در حالت Basic Package
- آشنایی با قابلیت های V-Ray در حالت Advanced Package
- بررسی تازه های V-Ray
- آشنایی با دستورات Max Script تحت نظارت V-Ray
فصل دوم : بررسی دستورات ایجاد اشیا توسط V-Ray
- آشنایی با نحوه ایجادV-Ray Proxy
- آشنایی با نحوه ایجادV-Ray Fur
- آشنایی با نحوه ایجادV-Ray Plane
- آشنایی با نحوه ایجادV-Ray Sphere
- آشنایی با نحوه ایجادV-Ray Toon
فصل سوم : آشنایی با مجموعه دستورات وعملیات Rendering
- آشنایی با نحوه رندر کردن یک صحنه
- آشنایی با تنظیمات رندر صحنه
- بررسی پارامترهای مربوط به رندر در بحث نور پردازی پیشرفته
- بررسی المانهای قابل پشتیبانی در رندر صحنه ها توسط V-Ray
- بررسی مباحث مربوط به رندرینگ و رندرست آپ
فصل چهارم : آشنایی با ابزارهای V-Ray
- آشنایی با انواع نور و نورپردازی در V-Ray
- آشنایی با انواع دوربین ها در V-Ray
- آشنایی با ابزارهای کمکی از نوع VRML 97
فصل پنجم : آشنایی با مباحث مربوط به ایجاد جنسیت ها
- بررسی قابلیت V-Ray Fast SSS , V-Ray Fast SSS2
- بررسی قابلیت V-Ray Light Mtl
- بررسی قابلیت V-Ray Vector Displ Bake
- بررسی قابلیت V-Ray Bmp Filter
- بررسی قابلیت V-Ray Color
- بررسی قابلیت V-Ray Comp Tex
- بررسی قابلیت V-Ray Dirt
- بررسی قابلیت V-Ray Edges Tex
- بررسی قابلیت G-Buffer Support
- انجام یک پروژه عملی جهت استفاده بهتر از جنسیت های اجسام
- آشنایی با نحوه نورپردازی Caustics
- بررسی جنسیت ها در V-Ray و رندر آنها
فصل ششم : بررسی مباحث تکمیلی در V-Ray
- آشنایی با نحوه ایجاد اسکریپتهای موثر (1)
- آشنایی با نحوه ایجاد اسکریپتهای موثر (2)
- آشنایی با نحوه ایجاد اسکریپتهای موثر (3)
- آشنایی با نحوه ایجاد اسکریپتهای موثر (4)
- آشنایی با خصوصیات صحنه
- بررسی خصوصیات و منوهای پنجره Material Editor
- بررسی خصوصیات اشیا توسط دستور Object Properties
- آشنایی با مبدل .vrimage to .exr
- بررسی پرسش ها و پاسخ های رایج در V-Ray